اینسان حاقلاری

ارائه مقالات شخصی سیامک کوشی

اینسان حاقلاری

ارائه مقالات شخصی سیامک کوشی

روز قدس یا روز آزادی ملل تحت ستم

روز قدس یا روز آزادی ملل تحت ستم 

 

 

 

سیامک کوشی   elman_atilla@yahoo.com

امروزآخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس معرفی شده است. امروز روزی است که کلیه آزادی خواهان جهان دردفاع از ملت فلسطین به پا خواسته وبرعلیه استکبار و استبداد شعار آزادی سردادند.

روز قدس یا روز آزادی ملل تحت ستم 

 

 

 

سیامک کوشی   elman_atilla@yahoo.com

امروزآخرین جمعه ماه مبارک رمضان روز قدس معرفی شده است. امروز روزی است که کلیه آزادی خواهان جهان دردفاع از ملت فلسطین به پا خواسته وبرعلیه استکبار و استبداد شعار آزادی سردادند. 

سالهاست که ملت فلسطین به عنوان نماد مقاومت و آزادی شناخته شده اند. ملتی که زیر پرچم انواع حرکت های ملی و مذهبی بر علیه غاصبین سرزمین خود از جان و مال خود گذشته وبرعلیه کسانی که قصد دارند ملیت و هویتشان را همانند سرزمینشان تسخیر کنند، مبارزه می کنند. همواره از ملت فلسطین به عنوان مظلوم یاد شده که این عنوان به نظر اشتباه می رسد. ملت فلسطین مظلوم نیست بلکه الگوی مقاومت وآزادی خواهی است.

تمام ملل تحت ظلم و ستم و غصب شده توسط غاصبان بایستی از ملت فلسطین آزادگی آموخته و برای آزادسازی ملیت و زبان و سرزمین خود از دست مستکبران و اشغالگران از خون و جان خود بگذرند.

روز قدس روز آزادی است نبایست تنها به قدس و فلسطین محدود شد بلکه ملت های بسیاری در بند اشغالگران هستند و درآرزوی آزادی روز خود را به سرمی برند.چه بسیارانسان هایی که از سرزمین خود بیرون رانده شده و دور از دیار خود به سر می برند.

درست که همه ملت ها با هم برابرند و انسان ها بایستی برای آزادی تمام ملت ها تلاش کنند ولی ملت ما نباید در حین دفاع از آزادی ملت فلسطین همزبانان و هموطنانمان در قره باغ کوهانستانی را از یاد برده و بیش از یک میلیون ترک آذربایجانی که به دور از خانه و کاشانه خود به سر می برند را فراموش کنند.

متاسفانه برخی ها که همواره دفاع از مسلمین را شعار خود قرار داده اند و سنگ ملت فلسطین و کلیه مسلمانان تحت ظلم و سرزمین های اشغال شده مسلمانان را به سینه می زنند یا از روی فراموشی و یا از روی غرض سرزمین های اشغال شده توسط ارمنیان را فراموش کرده اند که هیچ بلکه دولت ساختگی و غیر رسمی ارمنستان را به رسمیت شناخته و روابط دیپلماتیک و سیاسی و اقتصادی بسیار دوستانه برقرار می دارند. ملت آذربایجان فراموش نخواهند کرد که چه کسانی به ارمنستان اسلحه دادند تا هموطنانشان را به گلوله ببندند و قتل و عام کنند. آنهایی که زیر شعار صلح برای منطقه انواع کمکهای نظامی و غیر نظامی به ارمنستان دریغ نکردند بهتر است در این روز قدس به یاد اعمال گذشته خود افتاده و اگر با خود و خدای خود صادق اند از اعمالشان عبرت بگیرند. هر چند که انتظاری دور از ذهن است چرا که ترک ستیزی و آذربایجان ستیزی برای ایشان بسیار مهمتر از دفاع از حقوق مسلمانان است و مسلمانی که ترک باشد برای اینها ارزشی ندارد.

اکنون نیز از داخل و خارج افراد و گروههایی در پی اشغال ارومیه و کل استان آذربایجان غربی توسط اکراد هستند. شاید بعضی ها در ظاهر مخالف گروههای تروریستی پ.ک.ک و پژاک باشند ولی در عمل با اجرای نقشه های بلند مدت زمینه را برای مهاجرت کردها به شهرهای آذربایجان فراهم می نمایند. همان نقشه ای که باعث مهاجرت صهیونیستها به فلسطین و ارامنه به ارمنستان کنونی شد. امروز روز قدس بود. آیا نباید در این روز به فکر همزبانان خویش بود؟ باید راه مبارزه و آزاد سازی سرزمین خود را از فلسطینیان بیاموزیم. نمی گوییم همانند فلسطینیان با سنگ و بمب دست ساز و کوکتل مولوتف به مبارزه بر خیزیم. دشمنی که با اسلحه برای اشغال سرزمینمان می آید، با اسلحه جواب خواهد گرفت و دشمنی که با تهاجم فرهنگی به مبارزه می آید باید با بیدار سازی ملتمان و نشان دادن فرهنگ غنی خود به عقب رانده شود.

در نهایت دشمن در هر چهره و با هر سلاحی که بخواهد سرزمین و زبان و هویت و ملیت مان را از دستمان بگیرد باید با پاسخ کوبنده ای رو به رو گردد. بایستی مبارزه و مقاومت را از فلسطینیان یاد گرفت. مقاومت می تواند از هر نوعی باشد، مهم آزادی و پیروزی است. امیدواریم تمام ملل تحت ستم جهان روزی به آزادی کامل رسیده و از ظلم و استکبار رهایی یابد.

زنده باد قدس                     زنده باد مقاومت                      زنده باد آزادی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد